Service

Linservice

Vi beställer hem de linor du önskar. Vi kan leverera linor från följande tillverkare:
Ozone, BGD, U-turn, Swing och Apco.
För övriga märken hänvisar vi till generalagenten för resp märke i Sverige.

För att kunna beställa rätt lina/linor måste du ha tillgång till skärmens LINSCHEMA, som du hittar i manualen till skärmen. Har du inte den i pappersformat kan du Googla fram den.

I samband med beställning, vill vi att du meddelar oss följande:

– Skärmens tillverkare och skärmens namn (modell)

– Storlek på skärmen

– Linans namn  (OBS att vi måste ha exakt rätt namn/benämning på linan)

– Linans färg

– Antal linor

Gör beställningen av linor på e-post

 

Reparation av skärmar

Små lagningar, upp till några decimeters revor, lagar du själv med självhäftande lagningsduk. Vi har duk i lager i svart, vit, röd, gul och röd. Duken är 10 cm bred och kostar 200 kr/meter

Större revor, reparerar vi hos RIP AIR. De gör det till ett rimligt pris och oftast ganska snabbt (vanligen 2-3 veckor) Pris exempel: Byte av 1 cell och byte av 2 linor, inkl frakt, ca 1.600 kr
För denna service, kontakta oss på e-post


Ompackning nödskärm

Din nödskärm ska packas om minst 1 gång per år. Vi hjälper till med detta.  Priset är 600 kr.
Lämna in nödskärmen i vår butik i Åre. Alternativt skicka den till oss:
Skysport AB, Årevägen 173, 837 52 Åre.
Vanligen skickar vi nödskärmen åter inom 1 vecka. Under högsäsong kan det ta 2 veckor.
Kom ihåg att lägga med ett papper som beskriver när nödskärmen packades senast, samt vilken returadress vi ska använda

 


2 års kontroll

Enklare 2 års kontroll av skärmar utför vi på Skysport. Vi gör en bedömning av skärmens skick och vad som behöver åtgärdas för att skärmen ska vara säker att flyga.
Priset är 600 kr.
Ev kostnader för reparationer och linbyten tillkommer. Innan detta påbörjas lämnar vi alltid ett kostnadsförslag.

För kontroll av linlängder och trimning av skärmen, hänvisar vi till Paraclinic

Skysport
X